Bleka en mörkblå jeansjacka i klorin

Igår spenderade jag tre timmar ute på gården för att bleka en mörkblå jeansjacka i vatten+klorin i en hink. Hade hoppats på att det skulle ta en timme max, men icket då.
 
FÖRE
 
EFTER
 
Man var dock tvungen att röra om var femte minut och då jag inte hittade en pinne eller liknande att röra om med, använde jag mig av mina händer. Fick en fin frätskada på högerhand som bonus och allt! Så det är tips till er som också vill bleka saker i klorin - rör om med handen för att få en brinnande smärta :-)

Kommentarer
Postat av: börjar på S :P

varför är vattnet gult?

Svar: Blev kissnödig och kunde inte bara lämna jeansjackan obevakat, så att...
Hannah Sonnenschein

2012-07-18 @ 00:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara kontaktinfon?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0